skip to Main Content

Talent mapping

Wij bouwen liever op data dan op gevoel. Jouw ideale kandidaten zijn onderdeel van een doelgroep en wij zorgen dat wij alle ins en outs weten. Ook jouw huidige activiteiten als werkgever brengen wij in kaart. Deze resultaten presenteren wij in een kick-off, waarbij wij ingaan op kansen, verbeteringen en onze aanpak voor jouw organisatie.

Wij schieten liever met scherp dan met hagel. Onze klanten willen namelijk zo snel mogelijk de beste kandidaten aan tafel. Daarom verzamelen en gebruiken wij data om te zorgen dat wat wij schrijven ook aansluit bij de doelgroep die jij zoekt. Wist je dat developers rechtstreeks per mail benaderd willen worden? Dat ‘Accountmanager’ het meest gebruikte zoekwoord is door sales professionals? Of dat starters liever werken bij middelgrote bedrijven dan bij startups en corporates?

Per vacature doen wij kort onderzoek en zoeken wij bijvoorbeeld naar:

  1. De online en offline plekken waar jouw doelgroep naar banen zoekt.
  2. Het online gedrag en mediagebruik van jouw doelgroep.
  3. De top 3 pull-factoren voor het switchen van een baan.
  4. De top 3 voorwaarden die jouw doelgroep als belangrijkste ervaart.
  5. Wat jouw doelgroep belangrijk vindt als het gaat om de inhoud van een baan.

En alle andere dingen die we willen (of moeten!) weten om de beste advertenties te maken, de doelgroep te triggeren met een toffe post of een vacaturetekst te schrijven die aanzet tot reageren.

Inbound Sourcing

Een goed begin is in recruitment termen ook echt het halve werk. Door te zorgen voor op maat geschreven content, laagdrempelige contactmogelijkheden en werken-bij-sites waar de doelgroep enthousiast van wordt, komt 50% van de hires toch via inbound sourcing. Inbound sourcing noemen wij ook wel inbound recruitment marketing.

Met behulp van data die wij hebben opgehaald, starten wij met het schrijven van een goede werkgeverspitch en schrijven wij wervende vacatureteksten. Daarna zorgen wij ervoor dat deze vacatures zichtbaar en vindbaar zijn op de belangrijkste plekken waar de doelgroep regelmatig komt of plekken die de doelgroep bezoekt om naar een nieuwe job te zoeken.

Voor extra zichtbaarheid van vacatures creëren onze online marketeers slimme social media campagnes op Instagram, Facebook, LinkedIn of Snapchat. Voor tech-profielen gebruiken wij ook andere relevante platforms en online communities. Ook dit doen wij naar aanleiding van data inzichten. Wij targeten specifiek jouw doelgroep en behalen met kleine budgetten van rond 250,- euro per maand de hoogst haalbare resultaten.

Wij blazen nieuw leven in jouw bedrijfspagina’s op Facebook, Indeed en Linkedin. En zorgen dat deze aansluiten bij de pitch en content op jouw eigen sites.

24.840
Kandidaten
1.242
Hires
2.748
High fives
86
Klanten

Outbound Sourcing

Nu jouw content helemaal staat, kunnen wij met een gerust hart traffic gaan genereren. Ruim 74% van de totale arbeidsmarkt is ‘latent’ op zoek naar een nieuwe baan. Deze grote groep potentiële kandidaten wil proactief worden benaderd. Hier zijn wij gelukkig ook goed in. Onze hunts zijn gepersonaliseerd, origineel en wij benaderen uitsluitend uit jouw naam. Dus al is een kandidaat niet direct geïnteresseerd in de rol waarvoor wij hem/haar benaderen, bouwen wij toch nog steeds aan jouw bekendheid als werkgever.

Ook bij het proactief benaderen van de markt maken wij gebruiken van diverse data bronnen en de meest innovatieve tools. X-rayen, het scrapen van data voor het verzamelen van contactgegevens of het inzetten van tools als Amazing Hiring voor het vinden van talent op de meest diverse kanalen – ons team weet wat jouw vacatures nodig hebben. Voor salesprofielen gebruiken wij LinkedIn. Stackoverflow voor backend enders. Github voor front-enders. En Pinterest voor designers. Soms kan het gelijk via het platform zelf, maar ook middels toffe campagnes via e-mail, of zelfs via Whatsapp.

Inhouse Recruitment

Hier begint het echte ontzorgen. Wij screenen kandidaten, onderhouden contact en zorgen ervoor dat alleen de beste kandidaten bij jou aan tafel komen.

Uit alle acties die wij inzetten om kandidaten te werven, volgt uiteraard ook weer veel extra werk. Dat is natuurlijk alleen maar positief en belangrijker nog: iets waar jullie geen omkijken naar zullen hebben. Sollicitanten die moeten worden beoordeeld, teruggekoppeld, afgewezen, ingepland en gescreend – wij doen het allemaal voor jullie. Goede kandidaten komen op sollicitatiegesprek, maar niet zonder eerst alle ins en outs te hebben gehoord over jullie organisatie en door een uitgebreide screening van ons team te zijn gekomen. Alleen de allerbeste kandidaten zetten wij bij jou aan tafel.

Daar eenmaal gekomen, schuiven wij aan bij een gesprek en coachen wij jullie waar nodig in het voeren van professionele – maar tegelijkertijd ook wervende –  gesprekken met jullie potentiële kandidaat. Gedurende het proces van de gesprekken, zorgen wij dat er een continu gesprek blijft plaatsvinden tussen de kandidaat en ons, om een zo optimaal mogelijke candidate journey te creëren. Daarnaast begeleiden wij jullie ook in het beoordelen van kandidaten en leveren kwaliteitschecks aan in de vorm van cases, assessments of rollenspellen – maar net wat de functie nodig heeft.

Is het een match? Te gek! Wij adviseren je over het beste aanbod, gebaseerd op data uit de markt en onze ervaringen. Daarbij zorgen wij uiteraard voor het closen van de deal en is ons werk pas klaar, als de arbeidsovereenkomst is getekend.

Back To Top