skip to Main Content

Flirten met Dux-Soup; het creëren van een snelle buzz

Een beetje recruiter, is dol op een fijne hack – right? Dus vandaag deel ik graag 1 van mijn favorieten met jou. Het is een lekkere manier van tijd besparen, maar het is ook heel effectief als je snel een korte boost wilt creëren binnen je netwerk.

Creëer Buzz

Als je net live bent gegaan met een nieuwe vacature, begeef je je in de zogenaamde bewustwording (awareness) fase van de candidate journey. Het doel in deze fase, is om een zogenaamde ‘buzz’ te creëren. We willen dat mensen weten dat we op zoek zijn. En met mensen, bedoelen we bij voorkeur natuurlijk onze specifieke doelgroep – want hoe persoonlijker, hoe beter. Deze easy hack is gericht op je netwerk op LinkedIn en kan je binnen deze fase een handje helpen, door profielen 1-op-1 te bekijken, specifiek getarget. Jouw taak? Achteroverleunen en de tool zijn werk laten doen, wachtende op het resultaat.

Ben je al fan? Dat dacht ik ook.

Hack it

Veel sales mensen zullen al bekend zijn met de tool DuxSoup. Het is een tool die het makkelijker maakt om prospects te vinden en aan te trekken op LinkedIn. Het bekijkt automatisch profielen, geeft endorsements voor skills, volgt activiteiten en stuurt gepersonaliseerde berichten vanuit jouw naam. Deze uitgebreide versie kost geld, want ja, voor niets gaat de zon op. Of nou ja, het zou natuurlijk geen hack zijn, als we toch niet gratis wat zonnestralen kunnen meepakken. 😉

De gratis versie laat het namelijk al toe om op basis van je Boolean string in je search balk binnen LinkedIn profielen te bezoeken die matchen. Wat jij hier als recruiter mee kunt doen, is het volgende:

Stap 1: Je past je LinkedIn titel aan naar “hiring <functietitel>” of iets in de sfeer van “Op zoek naar een <functietitel>”

Stap 2: Je vult een zo volledig mogelijke boolean string in je LinkedIn search balk, gericht op je ideale kandidaat – en…. search!

Stap 3: Met een druk op de knop start je de Dux-Soup robot.

Stap 4: Haal een bakkie, ga even socializen met je collega’s, of doe nog wat werk waar je deze week nog niet aan toe was gekomen. Ieder zijn eigen smaakje.

Stap 5: Ga aan de slag met het oogsten van de resultaten.

De laatste stap kun je eigenlijk het beste vergelijken met een gezellige flirt op de vrijdagavond in je stamkroeg. Jij kijkt, hij of zij kijkt terug en GO – je hebt een gespreksstarter. Een koopsignaal, interesse, nieuwsgierigheid of welk ander motief deze persoon ook heeft, 1 ding is zeker: het is iemand die binnen de doelgroep past, dus de communicatie is al-tijd waardevol. En met onze response rate van ruim 80% op dit soort berichten, maken wij hier dan ook gretig gebruik van. Het is natuurlijk de jackpot als iemand zelfs geïnteresseerd is, maar onderschat ook zeker niet de waarde van het netwerk van die persoon. Want om maar in de vogel sfeer te blijven:

‘two birds of a feather flock together’.

 

Dus hop-hop, probeer het zelf: https://www.dux-soup.com/.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top